Afspraken protocol welke We HaVe heeft gemaakt met sportbeheer Amsterdam
Zaaldiensten worden door de teams zelf ingevuld iom met andere teams.
Handvat is dat de vereniging voor wedstrijden en trainingen zelf al haar materiaal klaarzet, zoals de banken, wisseltafel, apparatuur tbv scorebord, ( instructie in de koffer) doeltjes met netten erin enz. Doeltjes e.d. staan in de open berging, De plopper en een aantal overige zaken, zoals de klemmen voor de doelen en het automatische scorebord liggen of staan in de EHBOruimte, de deur is te openen vanuit de zaal. Het laatste team en of de wedstrijdtafel legt de plopper en de apparatuur van het scorebord weer terug, maar ook aan de oplader.
Andersom, na de laatste wedstrijd alles weer opruimen en de zaal en overige gebruikte ruimten, dus ook de kleedkamers van de tegenstander weer bezemschoon en droog opleveren. Ook de afvoerputjes niet vergeten!
Na de wedstrijd maakt elk team na het douchen even de vloer droog en laat de kleedkamer netjes achter, zonder haren of lege verpakkingen oid. Iedereen controleert van het team, wat heeft gespeeld, checkt ook even de kleedkamer van de tegenpartij en ruimt daar ook alles op en/of maakt droog. Wellicht in onderling goed overleg met de ouders van het team onderling te regelen dat deze daarin meehelpen.
Veger en stofzuiger voor de vloer van de sporthal in onze bergruimte beneden, te openen met de druppel.
Coaches van We HaVe ontvangt ook de tegenstander en de scheidsrechter (s). Scheidsrechter(s) altijd eerst een kopje koffie aan laten bieden in Sportcafé 't Sluisje boven. Scheidsrechter (s) er op wijzen dat zij de sleutel van hun kleedkamers bij de bar kunnen krijgen voor hun kleedkamers boven. Coaches, welke een aangeschreven scheidsrechter(s) van de bond op bezoek krijgen, svp deze begeleiden naar het sportcafé voor een kopje koffie oid. Hier ontvangen deze ook de sleutel van de kleedkamer.
Als er geen druppel beschikbaar is voor toegang kleedkamers in de gang, dan een persoon via de zaal op sportschoenen betreffende kleedkamer deur openen of bij de beheerder van ons sportcafé vragen om te (laten) openen.
Bij de jongste jeugd ook de doel verkleiners ophangen, staan bij onze berging buiten. Ook de We HaVe vlag/banner dient buiten opgehangen te worden. Tot zolang er geen sleutel van de vlaggenmast beschikbaar is, doet beheer de vlag in de mast.
Graag na gebruik weer alles terug brengen op zijn plaats.
Team wat eindigt, moet ook de sportvloer schoonmaken/aanvegen. Speciale bezems in onze berging. Verzameld vuil op één plek met de stofzuiger opzuigen. Dit team checkt ook even of alle kleedkamers en de tribunes netjes zijn achter gelaten. Daar waar nodig opruimen svp. We proberen als bestuur iedere keer een ander team te laten beginnen en te laten eindigen.
Alle senioren teams die met hars spelen, hebben na de laatste wedstrijd ruimte en tijd om de vloer harsvrij te maken. Dmv de boenmachine zelf in te zetten en te bedienen. Ga met alles om alsof je thuis bent, laat het niet aan een ander over.
Als jij het laatste seniorenteam bent en je niet met hars speelt, maak je wel de vloer hars vrij of je spreekt met het andere senioren team af die wel hars heeft gebruikt, dat zij dat na jouw wedstrijd doen. Ook hiervoor geldt doe wat je zegt en zorg ervoor dat de sportvloer schoon en harsvrij is. Het bestuur is geen schoolmeester.!
Je hebt om alles klaar te zetten ongeveer 20 minuten nodig, idem met opruimen en alles na te lopen.
Ook de tribunes moeten na de laatste wedstrijd bezemschoon worden opgeleverd.!
Tribune wordt nagelopen door de kantinedienst na de laatste wedstrijd ter controle..
Doe alles met elkaar, gaat het nog sneller en spreek elkaar er op aan wat je hebt gedaan, of wat er nog moet gebeuren. Betrek de ouders er hier ook bij Nogmaals het bestuur is geen schoolmeester.! Het is voor de hele vereniging een onderdeel van de vrijwilligers taken.
Let wel, dit scheelt ons als vereniging een hele boel geld, wat we hiermee besparen is 50% aan totale kosten van het zaalgebruik!
Wedstrijdverlichting kan in de wedstrijdsecretariaat ruimte aangezet worden en na gebruik ook weer uit zetten. Onderste schakelaar gebruiken.! Sleutel van het secretariaat hiervoor hangt in onze berging boven in het sleutelkastje. Toegankelijk via Martin Keijzer, Edwin of René.
NB, Er zullen zeker in het begin allemaal kinderziektes te bespeuren zijn tussen de vereniging en sportbeheer Amsterdam. Ga niet met beheerders in discussie o.i.d. hierover. Als er echt iets te melden valt, doe je dit bij het bestuur, zij onderhouden het contact met beheer en jullie als leden niet. Dus als er werkelijk iets niet in de haak is of je denkt dat het niet klopt, meld het bij het bestuur.!
Dank je wel voor de medewerking.
Het bestuur
Versie 2. 01/09/2021